Administrasjon og reglement:
- Lagleder bes avhente startnummer og deltakerskjorter til lagene senest innen kl.1000.
- Lagleder er også ansvarlig for å levere lagoppstilling samtidig som startnummer/tinestafettskjorter hentes. Samtlige løpere på laget må løpe i Tinestafettskjorter. Totalt deles det ut 10 skjorter (8 løpere + 2 reserver). Også T-skjorte til Lagleder.
- Etter endt stafett henter lagleder ut et TINE-produkt til hver av deltagerne på laget, inkl. reserve.
- Start er kl. 10.30.Vi starter med 6 kl. deretter går det slag i slag! Stafetten er ferdig avviklet seinest kl. 1200. Opprop av lagene ca 5 min før start. De respektive lag må selv sørge for å være på rett plass til rett tid (til opprop og start, samt ved de respektive vekslingsfelt)
- Etappelengde er 200m. laget skal bestå av 4 jenter og 4 gutter innenfor gjeldende klassetrinn, med unntak av Åpen klasse hvor skolene selv velger fritt hvordan de vil sette opp laget (f.eks 7 gutter og 1 jente). Kombinasjon fra alle klassetrinn er også tillatt i Åpen klasse. Også i år er det Åpen klasse for barnetrinnet og Åpen klasse for ungdomsskoletrinnet.
- Hvert lag kan stille med inntil to reserver.
- Så snart startskuddet er gått kan deltakerne løpe inn til lista (indre bane). Viktig at dere informerer løperne om dette.
- NB! Piggsko er ikke tillatt.
- Vi kårer beste HEIA-GJENG (1-2 og 3 plass) Nærmere informasjon om dette vil bli kunngjort forut start. Her er det bare å forberede en skikkelig heiagjeng fra hver klasse!!
Vi håper at alle dere som har meldt på lag klarer å stille lag! I stedet for å evt. trekke lag om en skulle mangle folk, er det mulig å endre laget til å stille i Åpen klasse enten på barnetrinnet eller ungdomsskoletrinnet. Dette kan gjøres når dere ankommer oss på løpsdagen.
Annet- Påkledning etter været, med varme klær og regntøy om det behøves!
- Pga vedlikehold av garderobene vil det være begrenset kapasitet til å skifte for lagene. Skolene bes derfor om at løperne som skal delta på stafetten er ferdigskiftet. Dusjmuligheter finnes ikke. Toalett er i klubbhuset.
- Vi oppfordrer alle om å vise "søppelvett" og legge all søppel i boksene/stativene som er satt opp. Flott om klassene etter arrangementet kan ta en runde på hvert sitt område og plukke det de måtte ha lagt i fra seg. Vi er kun noen få funksjonærer som bruker mange timer til å plukke opp søppel etter Tinestafetten enkelte år.
- Det er ikke lov å klatre i berget bak tribunen, og klatre over gjerdet over til TP-maskin sitt området. Dette er farlig terreng!
Kafeen vil være åpent under hele arrangementet med salg av litt mat og drikke.